parfum online

Trends 2013

Parfum trends 2013

In 2013 is de mode elegant, stijlvol, chique. Daar passen dus geen parfums bij die het uitschreeuwen, maar parfums die dat rustige benadrukken. Dus eerder de wat terughoudende geuren. Hier is meer het mystieke, het niet te grijpen en sexy aan de orde. Een mooi geklede vrouw of man heeft als extra accessoire die lichte, wel opvallende, maar niet wegduwende geur. Dat maakt het plaatje compleet. Dat alles geldt met name voor de basisnoot, de geur die uiteindelijk overblijft. Deze bepaalt of een parfum wel of niet passend is. Bij de trends voor 2013 geldt dan ook dat de basisnoot eerder “smokye” dan “hot” is. Dat het een geur is die uitnodigt om de plek waar hij vandaan komt te kussen. Dat geeft een parfum die persoonlijke noot. Bij elegante mode hoort dus ook dat elegant parfum. Geen zware noten of houtgeuren, maar eerder iets bloemerigs.

Wat is dat “hot”?

Ooit zei Coco Chanel dat parfum op die plekjes hoort, waar je het liefst gekust wilt worden. Daarom moet je tijd nemen om die speciale geur die dat uitstraalt te vinden. In 2013 was met name Pacco Rabbane met ‘Victory’ een schot in de roos. Met Love Fury Kiss deelt Nine West een mokerslag uit. Een parfum gebaseerd op liefde en lust. Is dat niet wat we zoeken? John Varvatos zoekt het dieper met Rock Volume Two. De sfeer van Rock en Roll in een wat zwoelig uiterlijk.

Met Intimately Men scoort David Beckham hoog. De topvoetballer geniet niet alleen in het veld veel erkenning. Zijn elegante kledingstijl is iets wat veel mannen ook aanspreekt. Daar past dus ook zijn nieuwste geurtje bij.

In de parfum trends 2013 past natuurlijk die leuke man die ook als hij al vertrokken is nog dat geurspoor heeft achtergelaten. Daar is Boucheron Jaipur Homme voor verantwoordelijk. Zoals de Spicebom van Viktor & Rolf mannen ondersteunt om dat extravagante naar buiten te laten komen. Ietwat nonchalant en toch nadrukkelijk aanwezig. Zelfs voor mannen die niet direct voor een parfum zouden kiezen uitermate geschikt. Zes keer een geur die men als “hot” kan kenmerken.