parfum online

Trends

De geschiedenis van parfum

Parfum is inmiddels niet meer weg te denken uit de samenleving. De oorsprong van parfum ligt in Egypte. Destijds werden er bloemen- en kruidentakjes als offer gebracht aan de goden. Dit werd gedaan vanuit de gedachte dat de goden er rustig van werden. Pas later werden deze geuren ook in oliën verwerkt. Ook de Grieken en Romeinen gebruikten volop parfum. Inmiddels heeft bijna iedereen wel een of meerdere flesjes parfum in huis staan. Door de jaren heen zijn er verschillende trends geweest op het gebied van parfum en nog steeds zijn er diverse parfum trends. Daarom wil ik je mee nemen naar de trends van parfum. Want jij kunt daar flink je voordeel mee behalen en voor jezelf en je omgeving daarmee een heerlijke geur verspreiden.

De 7 hoofdgroepen van parfum

Parfum wordt over het algemeen ingedeeld in 7 hoofdgroepen. Citrusachtig, bloemachtig, een tweetal fantasiegeuren, hout, amber en leer zijn de 7 hoofdgroepen waarin parfum wordt ingedeeld. Om parfum te maken wordt er gebruik gemaakt van noten, welke ook weer zijn opgedeeld in verschillende categorieën. Een goede parfum en parfum trends vloeien daar dan ook uit voort. Zowel voor mannen, vrouwen als kinderen zijn er diverse parfum series op de markt gebracht. Wanneer jij op zoek bent naar een geschikte parfum waarmee jij uitstekend voor de dag kunt komen, dan kun je een kijkje nemen bij de diverse bekende parfum merken. Daarmee kun jij jezelf verzekeren met een prima aankoop, waar jij nog lang plezier van kunt hebben. Er is voldoende keuzemogelijkheid!

De parfum trends van 2014

In 2014 zijn er altijd een nieuwe trends te vinden op het gebied van parfum. Sportief en fris keert bijvoorbeeld terug bij het merk Paco Rabanne. Nine West brengt ook een nieuwe geur op de markt en deze moet vooral woestheid, kussen en liefde symboliseren. Andere merken die ook nieuwe geurtjes op de markt gaan brengen voor mannen en vrouwen zijn bijvoorbeeld Zac Posen, Louis Vuitton en Jacques Cavallier. De laatste twee gaan zelfs een samenwerking met elkaar aan. Uiteraard zijn er ook vele pop- en muzieksterren die een parfumlijn op de markt brengen. Parfum wordt ook vaak gecombineerd met de meest nieuwe mode. Je kunt dan het een en ander op elkaar afstemmen qua producten, mode en geuren.